یکشنبه, 28 شهریور 1400 ساعت 15:30

ارتباط بین کافئین و سردرد

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
ارتباط بین کافئین و سردرد ارتباط بین کافئین و سردرد مدیکال آنلاین

آیا این مطلب برایتان موثر است؟

همه افراد گاه به گاه دچار سردرد می شوند و اکثر ما در آنچه می نوشیم و می خوریم کافئین داریم. آیا به ارتباط بین این دو فکر کرده اید؟ ممکن است کافئین هم باعث سردرد شود و هم آن را درمان کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره به دست آورید.

چگونه کافئین به سردرد کمک می کند؟

وقتی سرتان درد می کند، دوست دارید تا با هر روش سریعی به از بین رفتن آن کمک کنید. سردرد ناشی از میگرن و یا هر چیز دیگری که باشد، کافئین می تواند اثر به سزایی در کاهش آن داشته باشد.
به همین دلیل این ماده در بسیاری از مسکن ها است و می تواند تا 40 درصد موثرتر باشد. گاهی اوقات می توانید تنها با مصرف کافئین، درد را متوقف کنید.
همچنین کافئین با کاهش التهاب نیز می تواند به تسکین درد کمک کند.
اگر از آسپرین، ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید، آنها سریع تر و بهتر عمل می کنند و در صورت ترکیب با کافئین درد را برای مدت طولانی از بین می برند.
یک بیماری بسیار نادر به نام سردردهای هیپنیک به ویژه به کافئین پاسخ می دهد. این عارضه اغلب برای افراد مسن رخ داده و آن ها را در نیمه شب با درد شدید بیدار می کند. پزشکان معمولاً به افرادی که برای این بیماری دارو مصرف می کنند، می گویند قبل از خواب یک فنجان قهوه بخورند.

چگونه کافئین موجب سردرد می شود؟

به طرز عجیبی، آنچه کافئین را در تسکین درد موثر می کند، می تواند باعث سردرد شود.

از آنجایی که کافئین رگ های خونی اطراف مغز را باریک می کند، هنگامی که مصرف آن را متوقف می کنید دوباره گسترش می یابد و این می تواند باعث درد شود.

ترک کافئین

برای بدن شما بسیار آسان است که به اثرات کافئین عادت کنید تا زمانی که آن را در سیستم خود ندارید، ترک آن را انجام دهید. سردرد یکی از علائم آن است. این می تواند زمانی رخ دهد که شما به طور منظم کافئین مصرف کنید، حتی به اندازه یک فنجان قهوه در روز.

مصرف بیش از حد دارو

کافئین همچنین می تواند عاملی باشد که به عنوان مصرف بیش از حد دارو یا سردرد برگشتی شناخته می شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که بیش از حد از هر نوع مسکن استفاده کنید. هنگامی که دارو از بین می رود، درد بدتر از قبل برمی گردد. زمانی که کافئین را با مسکن ها ترکیب می کنید، این حالت بیشتر محتمل است.

آنچه شما می توانید انجام دهید

از تاثیر کافئین روی خود آگاه باشید و به میزان نوشیدن و خوردن آن توجه کنید. در صورت ابتلا به میگرن، یا اگر به طور مکرر دچار سردرد می شوید، ممکن است بخواهید کافئین را کاهش داده یا از مصرف آن به طور کامل اجتناب کنید. بهتر است تا به تدریج این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر به طور معمول 2 فنجان قهوه صبح می خورید، با کاهش یک قهوه شروع کنید. اگر ناگهان ترک کنید، ممکن است یک هفته طول بکشد تا علائم ترک را کنار بگذارید.
خوب بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید. رژیم غذایی مغذی و ورزش روزانه نیز می توانند کمک کننده باشند. سعی کنید استرس را مدیریت کنید. ممکن است بتوانید با تکنیک های آرامش بخش، مدیتیشن یا ماساژ به جای استفاده از دارو یا کافئین، سردرد را برطرف نمایید.

خواندن 957 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 شهریور 1400 ساعت 06:41

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.