سه شنبه, 26 مرداد 1400 ساعت 08:06

علائم مشکلات قلبی که نباید نادیده بگیرید.

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
علائم مشکلات قلبی که نباید نادیده بگیرید. علائم مشکلات قلبی که نباید نادیده بگیرید. مدیکال آنلاین

مشکلات قلبی چگونه خود را به ما نشان می دهند؟ زمان کمک گرفتن از اورژانس چه موقعی می باشد؟ چه راه هایی برای جلوگیری از حملات قلبی وجود دارند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را به دست آورید.

به نظر شما اگر در قلبتان مشکلی رخ داده باشد، شما متوجه آن خواهید شد؟ البته تمام مشکلات قلبی همراه با علائم واضح و دقیقی نیستند. اما با این حال علائمی وجود دارند که می توانند نشانه های محکمی برای بروز مشکلات قلبی باشند. در مدت زمان کوتاهی با مدیکال آنلاین همراه باشید تا این علائم را بشناسید.

علائم مشکلات قلبی

نشانه ها و علائم مشکلات قلبی در زیر برای شما شرح داده شده اند:

  1. درد قفسه سینه

    ناراحتی و درد قفسه سینه، شایع ترین علامت حمله قلبی است، اما همیشه یک درد ناگهانی نیست. این می تواند بیشتر احساس ناخوشایندی مانند فشردن و یا سنگینی باشد. احساس سوزش سر دل می تواند شما را به اشتباه بیاندازد و شما فکر کنید که مشکل از جای دیگری است. این اتفاق ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد یا از بین برود و برگردد.
  2. درد بازو و یا پشت بدن

    مردان معمولاً این درد را در بازوی چپ احساس می کنند، اما زنان ممکن است در هر بازوی خود این درد را داشته باشند. بازوهای شما ممکن است سنگین یا حتی بدون توان باشند. این می تواند نشانه آنژین صدری یا حمله قلبی باشد.
    درد ممکن است از قفسه سینه شروع شود، سپس به قسمت فوقانی یا پایین کمر منتقل شود. اگر درد از جایی به وجود می آید و شب شما را از خواب بیدار می کند و به نظر نمی رسد به مفصل یا ماهیچه خاصی مرتبط باشد، حتما به آن مشکوک باشید.
  3. گردن و یا فک درد

    هنگام حمله قلبی می توانید در بالای شانه ها احساس درد کنید. فک پایینی شما در یک یا هر دو طرف ممکن است آسیب ببیند یا احساس سفتی کنید. ممکن است گردن درد داشته باشید و یا احساس خفگی یا سوزش در گلو برایتان ایجاد شده باشد.
  4. خستگی غیرمعمول

    همه مشغول فعالیت های روزانه خود هستند، بنابراین طبیعی است که هر از گاهی احساس خستگی کنید. اما اگر ناگهان در مواقعی که معمولاً فعالیت زیادی ندارید، این اتفاق رخ می دهد، یک پرچم قرمز برای حمله قلبی است. شاید بعد از یک تمرین معمولی شدیدا ضعیف و خسته شده اید یا فقط با رفتن به دستشویی این احساس را به دست آورده اید. همچنین ممکن است احساس خستگی کنید اما باز هم خوابیدن برای شما دشوار باشد.
  5. غش و حالت تهوع

    ممکن است احساس کنید که چشمانتان سیاه می رود و در حال افتادن هستید. غش وقتی اتفاق می افتد که فشار خون شما پایین است و قلب شما اکسیژن مناسب را به مغز پمپ نمی کند. این ممکن است به دلیل گرمای بیش از حد شما باشد، اما مشکلات قلبی نیز می توانند مقصر باشند. تهوع و بی اشتهایی نیز می توانند از علائم مشکل قلبی باشند.
  6. عرق کردن و مشکل در تنفس

    اگر دچار حمله قلبی شده اید، ممکن است عرق کنید، حتی اگر به خودتان فشار نیاورید. ممکن است احساس سردی و بی حالی داشته باشید. ممکن است تنگی نفس داشته باشید، مثل اینکه در یک ماراتن دویده اید، حتی اگر از نیمکت خود بیرون نرفته باشید. وقتی دراز می کشید، تنفس حتی سخت تر می شود.
  7. سرفه

    تنگی نفس همراه با سرفه معمولی و خس خس می تواند نشانه ای نارسایی قلبی باشد. آن وقت است که قلب شما آنقدر خوب پمپ نمی کند که بتواند تمام خون و اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین کند. هنگامی که نارسایی قلبی دارید ، خون و مایعات می توانند به ریه ها برگردند. هنگام تنفس ممکن است به سختی نفس بکشید یا صدای تکان دهنده ای را بشنوید. ممکن است خلط صورتی را سرفه کنید.
  8. تورم

    اگر نارسایی قلبی دارید، می توانید در پاها، مچ پا و یا معده خود احساساس تورم داشته باشید. ممکن است متوجه شوید کفش های شما تنگ هستند. با کند شدن جریان خون از قلب شما، بازگشت خون از طریق رگ ها به آن می تواند به عقب برگردد. این باعث می شود مایع در نقاطی جمع آوری شود که نباید باشد. کلیه های شما نمی توانند آب و نمک را از بین ببرند که منجر به تورم بیشتر می شود.
  9. وجود مشکلاتی در راه رفتن و حرکت کردن

    هنگامی که نارسایی قلبی دارید، بدن شما خون و اکسیژن منتقل شده را از مناطقی که اهمیت چندانی ندارند مانند اندام شما دور می کند و آن را به مغز و قلب می فرستد که این موضوع حرکت را سخت تر می کند. انجام فعالیت های منظم مانند بالا و پایین رفتن از پله ها ممکن است سخت باشد. با ضعیف شدن قلب، لباس پوشیدن یا قدم زدن در اتاق می تواند شما را خسته کند.
  10. ضربان قلب سریع

    با نارسایی قلبی، تیک تیک قلب شما ممکن است سریع بتپد تا کمبود قدرت پمپاژ خود را جبران کند که در این شرایط احتمال تپش قلب شدید خواهید داشت.
  11. ضربان قلب نامنظم

    اختلال در ریتم قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) می تواند باعث شود خارج شدن ضربان قلب شما از حالت معمول شود. برخی از افراد این احساس را به عنوان یک تکان دادن یا مانند یک ماهی که در داخل قفسه سینه آنها در حال حرکت است، توصیف می کنند.
    در صورت عدم درمان AFib می تواند منجر به لخته شدن خون و سکته مغزی شود. ممکن است در مورد ضربان قلب خود چیزی غیر عادی را متوجه نشوید، اما ممکن است احساس تنگی نفس، خستگی یا سبکی سر کنید.
  12. خروپف بلند

    اگر هر شب این اتفاق می افتد، ممکن است آپنه خواب داشته باشید. این وضعیتی است که باعث توقف تنفس در هنگام خواب می شود. این بیماری با فیبریلاسیون دهلیزی ارتباط دارد و ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را افزایش دهد. اگر اقدام به درمان آپنه خواب خود نکنید، ممکن است احتمال بیشتری برای مشکلات قلبی و تهدید جدی برای زندگی داشته باشید.
  13. وجود نقاط تیره رنگ در زیر ناخن ها

    در صورتی که بدون برخورد ناخن هایتان به جایی و یا وارد شدن ضربه به آن ها، مشاهده کردید که زیر آن ها به شکل خون مردگی در آمده و تیره رنگ شده است، احتمال مبتلا شدن به هفونت های قلبی و یا دریچه های قلب وجود دارد. البته ابتلا به بیماری دیابت نیز می تواند با این نشانه همراه باشد. با این حال باید بگوییم که افرادی که دچار این علائم هستند، می توانند بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به سکته قلبی و دیگر بیماری های قلبی باشند.
  14. وجود برخی از مشکلات جنسی (ED)

    شاید این عنوان برایتان عجیب باشد، اما اگر اغلب این مشکل را دارید، می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. عروق خونی آلت تناسلی شما ممکن است با پلاک مسدود شده باشند، درست مانند عروق اطراف قلب شما ممکن است مسدود شوند. بدون جریان خون خوب، نعوظ به دست آوردن و حفظ آن دشوار است. در صورت داشتن ED با پزشک خود مشورت کنید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

چه زمانی باید از اورژانس کمک گرفت

اگر فکر می کنید که شما یا کسی که در کنار او هستید هر یک از علائم حمله قلبی را دارند فوراً از پزشک کمک بگیرید. درمان سریع می تواند احتمال آسیب به قلب شما را کاهش دهد. در صورت داشتن موارد زیر با اورژانس تماس بگیرید:

  • احساس فشار و درد زیاد در قفسه سینه
  • درد و ناراحتی شانه و گردن و بازو
  • تنگی نفس
  • سبکی سر و سرگیجه
  • تعریق بیش از اندازه
  • حالت تهوع

راه حل هایی برای جلوگیری از حملات قلبی

  1. اگر هر کدام از علائم بالا را در خود مشاهده کردید، حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.
  2. یک رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید.
  3. مصرف سیگار و دخانیات را ترک کنید. خصوصا اگر سن شما بالای 50 سال است.
  4. تمرینات ورزشی منظم نیز می توانند نقش بسیار مهمی در سلامت قلب شما داشته باشند.
خواندن 1059 دفعه آخرین ویرایش در دوشنبه, 01 شهریور 1400 ساعت 05:55

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.