چهارشنبه, 28 آذر 1397 ساعت 07:52

چگونه پوستی زیبا داشته باشیم؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مراقبت از پوست مراقبت از پوست مراقبت از پوست

فارغ از اینکه شما دارای پوستی چرب و مستعد آکنه باشید، یا پوست شما خشک یا ترکیبی از شرایط مختلف باشد، این نکات مهم برای شما کاربرد خواهندداشت...

بنابراین دراینجا شما را با برخی نکات اساسی که متخصصین پوست آنها را توصیه می‌کنند، آشنا می‌نماییم:

پوست خود را مرطوب نگه‌دارید

احتمالاً این همان نکتۀ مهمی است که هر متخصص پوست آن را تأیید می‌کند. وجود آب جهت ادامۀ فعالیت روان و آسان برای تمامی عملکردهای بدن، ضروری است. گاهی اوقات که بدن شما به اندازۀ کافی آب دریافت نمی‌کند (از داخل بدن)، علائم آن بر روی پوست به شکل خشکی، پوسته پوسته شدن و سایر مشکلات پوستی، ظاهر می‌شود. شما باید این توصیه را بارها و بارها شنیده باشید، اما باردیگر آن‌را یادآوری می‌کنیم، در طول روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. متخصصین پوست عقیده‌ دارند اکثر مشکلات پوستی شما با رساندن مقادیر کافی آب به بدن کاهش می‌یابد. آب کمک می‌کند تا سموم را از پوست و بدن دفع نمایید، بنابراین تا می‌توانید آب بنوشید.

به مقدار فراوان (درحد افراط) از کِرِم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

متخصصین پوست می‌گویند حتی اگر تصمیم ندارید بیرون از خانه قدم بزنید، یا حتی اگر هوا ابری است، شما باید از یک کرم ضدآفتاب با spf خوب که توان محافظت در برابر گسترۀ وسیعی از طیف نورخورشید را داشته‌باشد، استفاده کنید. هیچ چیزی بیشتر از اشعه‌های مضر خورشید، به پوست آسیب نمی‌رساند. شما باید از نورخورشید، ویتامین D را با دوز مناسب برای سلامتی دریافت نمایید، اما صورت خود را از آفتاب بپوشانید. آفتاب شدید، تأثیرات متعدد پی‌درپی در ایجاد مشکلات پوستی دارد- روند پیری را تسریع نموده و در نتیجه لکه‌های سالخوردگی و لکه‌های تیرۀ ناشی از تجمع رنگدانه‌ها در پوست (هایپرپیگمانتاسیون) و غیره را ایجاد می‌کند. تنها نجات دهندۀ شما یک ضدآفتاب با کیفیت است.

از مواد غذایی کم ارزش، کمتر استفاده کنید

متخصصین پوست اعلام نموده‌اند که کاهش مصرف مواد غذایی کم ارزش و ناسالم به پوست شما کمک فراوانی می‌نماید. شما می‌توانید هر از چندگاهی تقلب کنید (غذای کم ارزش بخورید)، اما یک رژیم غذایی سالم و متعادل نتایج شگفت‌انگیزی بر روی پوست شما نشان خواهدداد.

محصولاتی را انتخاب نمایید که مطابق با نوع پوست شما باشند

همیشه قبل از انتخاب یک محصول برای پوست خود، فهرست مواد تشکیل‌دهندۀ آن را بخوانید. از محصولاتی که پایۀ الکلی دارند برای آن دسته از پوست‌هایی که چرب، مستعد آکنه، و حساس هستند اجتناب کنید. برای پوست خشک، محصولی را که دارای گلیسیرین و اجزاء مرطوب‌کننده است انتخاب نمایید. برای پوست‌های مستعد به آکنه محصولاتی که باعث انسداد منافذ پوست و ایجاد آکنه نمی‌شوند و به "non-comedogenic" معروف هستند را انتخاب کنید و برای پوست‌های حساس از محصولات ضد حساسیت که "hypoallergenic" نامیده می‌شوند استفاده نمایید. مواد تشکیل دهنده‌ای که برای نوع پوست شما مناسب نیستند را بشناسید و از انتخاب محصولاتی که دارای چنین موادی هستند خودداری کنید.

از حولۀ تمیز برای صورت خود استفاده کنید

ممکن است شما این را ندانید که عوض‌نکردن مرتب حوله، ممکن است موجب گسترش و انتشار باکتری‌ها شده و برای پوست شما ایجاد مشکل نماید. حولۀ خود را با هیچ فرد دیگری به اشتراک نگذارید. آن را تمیز نگه دارید، این شعاری است برای داشتن پوستی صاف و شفاف.

بجای صابون، از پاک کننده‌های ملایم یا شوینده‌های صورت استفاده کنید

همۀ صابون‌ها با سطحPH شدیدی که دارند می‌توانند به پوست شما صدمه بزنند. صابون‌های تند می‌توانند بافت پوست را تخریب نموده و موجب خشکی پوست، واکنش‌های آلرژیک و موارد دیگر شوند. بهتر است انتخاب خود را با پاک‌کننده‌های ملایم و شوینده‌های صورت که PH مناسب دارند و برای پوست شما ملایم و مهربان هستند، عوض کنید.

از پزشکتان درمورد مکمل‌های سلامت پوست پرس و جو کنید

امروزه، این امکان وجود ندارد که تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیۀ پوست را فقط از طریق رژیم غذایی تأمین نمود. با پزشک شخصی خود در این مورد صحبت کنید و تعدادی مکمل مناسب برای پوست که توسط او تجویز می‌شود، برای خود تهیه نمایید.

آنتی اکسیدان‌ها

سعی‌کنید آنتی اکسیدان‌ها را در روال روزانۀ خود وارد کنید- خواه آن را از طریق داخلی دریافت کنید یا موادی را به صورت موضعی استعمال نمایید، در هر صورت فواید عظیمی برای پوست شما دارد. برخی بسته‌های آنتی اکسیدان‌ را که همراه با میوه می‌باشند، امتحان کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها اثرات رادیکال‌های آزاد را که برای سلول‌های پوست مضر هستند، کاهش می‌دهند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند آسیب نورخورشید را افزایش دهند، بنابراین لازم است شما روزانه دوز مناسبی از آنتی اکسیدان را دریافت کنید.

جوش‌های خود را فشار ندهید

اگر بر روی پوست خود دارای جوش هستید، آنها را فشارندهید. این‌کار منجر به باقی‌ماندن جای جوش بر روی پوست شده و باکتری‌ها را بیشتر پخش می‌کند.

خواب برای زیبایی

هنگامی‌که شما به خواب می‌روید، سلول‌های بدن و پوستتان خود را ترمیم می‌کنند. پوست خود را از مزایای یک خواب سودمند، محروم نکنید. متخصصین پوست، ۷ ساعت خواب را برای زیبایی توصیه می‌نمایند.


منبع: سایت دکتر ابوالفتح محرابیان، متخصص پوست، مو و زیبایی

خواندن 1230 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.