سه شنبه, 09 شهریور 1400 ساعت 20:14

صخره نوردی

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
صخره نوردی صخره نوردی مدیکال آنلاین

اگر تمرینات خود را با ماجراجویی و آدرنالین دوست دارید، صخره نوردی ممکن است برای شما گزینه بسیار جذابی باشد.
چه در حال صعود در یک سالن بدنسازی سرپوشیده باشید و چه روی صخره های واقعی در خارج از منزل، ماهیچه هایی را به کار می گیرید که هرگز نمی دانستید و شگفت زده خواهید شد که هنگام حرکت آهسته چقدر سریع عرق می کنید!
برای ایمن بودن، باید بدانید چه کار می کنید. بنابراین با تمرین در سالن بدنسازی سنگ نوردی شروع کنید.
در ادامه با این ورزش مهیج و بی نظیر بیشتر آشنا می شویم.

آیا شما هم می توانید صخره نوردی کنید؟

در سطح مبتدی تقریبا هر کسی می تواند این ورزش را انجام دهد. در این ورزش تنها لازم است تا تناسب اندام و توانایی کافی داشته باشید و دچار مشکلات جسمی خاص و همچنین اختلالات روانی نباشید.

عضلات درگیر در صخره نوردی

در این ورزش عضلات بسیار زیادی از بالا تنه تا پایین تنه ی شما درگیر هستند. عضلات شکم، انگشتان، شانه ها، بازو ها و .. همگی در صخره نوردی به کار گرفته می شوند. این ورزش به مروز موجب افزایش قدرت عضلانی شما شده و چابکی و انعطاف پذیری را در شما بیشتر می کند.

آیا برای مبتدیان خوب است؟

کوهنوردی به سطح اولیه قدرت و آمادگی جسمانی نیاز دارد، بنابراین اگر در حال حاضر فعال نیستید، احتمالاً برای شما مناسب نیست.

چه افرادی باید در صخره نوردی محتاط باشند؟

صخره نوردی یک تمرین عالی است، اما اگر بدن شما آمادگی آن را ندارد، می تواند سخت باشد.

  • کاهش وزن به بسیاری از بیماری ها کمک می کند و صخره نوردی راهی عالی برای کاهش وزن است. اگر مبتلا به دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا هستی ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و تایید را دریافت کنید.
  • تمرین هوازی و عضله سازی به شما کمک می کند کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. در صورت ابتلا به دیابت، از پزشک خود بپرسید که در صورت پایین آمدن قند خون در حین ورزش چه باید کرد.
  • به دلیل خواسته هایی که سنگ نوردی بر بدن و قلب می گذارد، سنگ نوردی ممکن است برای افرادی که بیماری قلبی دارند بسیار سخت باشد. به دنبال فعالیت دیگری باشید که پزشک شما توصیه می کند و از آنها بپرسید که آیا صخره نوردی ممکن است در طول مسیر امکان پذیر باشد.
  • اگر از ناحیه زانو یا کمر آسیب دیده اید، صخره نوردی برای شما محتمل نیست.
  • اگر شما مبتلا به آرتریت هستید، ممکن است سخت باشد، زیرا کوهنوردی می تواند تقریباً به هر مفصلی در بدن فشار وارد کند. قبل از بالا رفتن از دیوار مفاصل خود را در فرم بهتری قرار دهید و با فردی کار کنید که می تواند طناب ها را به شما نشان دهد تا از استرس و درد بیشتر جلوگیری کند.
  • اگر محدودیت های فیزیکی دیگری دارید، صخره نوردی همچنان ممکن است یک گزینه باشد. با یک مربی کار کنید تا ببینید آیا امکان تطبیق فعالیت با نیازهای شما وجود دارد یا خیر.

مزیت های صخره نوردی

فواید این ورزش عبارتند از:

  • افزایش قدرت عضلانی
  • افزایش قدرت سرپنجه ها
  • افزایش انعطاف پذیری
  • بهبودی سلامتی قلب و عروق
  • کاهش وزن و سوزاندن کالری
  • رو به رو شدن با چالش های هیجان انگیز
  • کاهش استرس و بهبود روحیه

تغذیه در صخره نوردی

صخره نوردان در زمان صعود نیاز به غذا های سبک اما کامل دارند، زیرا قند خون آن ها نباید دچار افت شود. این اتفاق سبب خستگی و عدم تمرکز آن ها می شود. گزینه های مناسب برای آن ها میوه ها، نان و یا تن ماهی است.

تجهیزات مورد نیاز در ضخره نوردی

برای این ورزش به لوازم زیر نیاز دارید:

  • کفش
  • طناب
  • کلاه ایمنی
  • قلاب
  • گیره
  • هارنس
  • تبر یخ نوردی
  • اسلینگ صخره نوردی
  • کرامپون
  • گچ
خواندن 29 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 10 شهریور 1400 ساعت 05:30
محتوای بیشتر در این بخش: « آموزش 8 حرکت مهم یوگا

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.