سه شنبه, 28 فروردين 1397 ساعت 11:31

تأثیر غذا بر افسردگی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
تأثیر غذا بر افسردگی تأثیر غذا بر افسردگی

در ادامه میخوانیم: مصرف چه مواد غذایی میتواند باعث افزایش اضطراب و افسردگی در شما شود.

آب میوه

آب میوه
آب میوه

فیبر موجود در تمام آب میوه ها، شما را سیر میکند و در دریافت انرژی خون تأخیر می اندازد. بدون این فیبر، شما فقط آب شکر نوشیده اید، که میتواند انرژی شما را به سرعت بالا برده و به همان اندازه سریع پایین بیاورد، که میتواند شما را گرسنه و عصبانی کند. عصابانیت و گرسنگی به اضطراب و افسردگی شما کمک نمیکند. تمام میوه ها را بخورید و وقتی تشنه هستید، آب بنوشید.

مصرف منظم نوشیدنی های گازدار

مصرف منظم نوشیدنی های گازدار
مصرف منظم نوشیدنی های گازدار

هیچ سودی در مصرف منظم نوشیدنی های گازدار وجود ندارد. نوشیدنی های گازدار مانند کولا، ارتباط مستقیمی با افسردگی دارند. اگر یک نوشیدنی گازدار میخواهید، به جای آن، آب گازدار را با آب میوه ترکیب کنید. این کار به شماف بدون دریافت مواد غذایی غیر ضروری یک نوشیدنی ثابت جوشان میدهد.

نوشیدنی گازدار رژیمی

نوشیدنی گازدار رژیمی
نوشیدنی گازدار رژیمی

شکری ندارد پس مشکلی ایجاد نمیکند، درست است؟ دقیقاً نه، ممکن است سقوط انرژی که همراه با مصرف بالای شکر همراه است را نداشته باشید، اما نوشیدنی گازدار رژیمی ممکن است باعث افسردگی شما شود.. در حقیقت این نوشیدنی میتواند بیشتر از نوع غیر رژیمی آن باعث سقوط انرژی شود. همچنین کافئین بالایی که اکثر نوشیدنی های گازدار دارند، میتواند برای اضطراب مضر باشد.

نان برشته

نان برشته
نان برشته

اگر نان برشته شما از آرد سفید تهیه شده باشد، بله آرد سفید بسیار پردازش شده است، که پس از خوردن آن بسرعت به قند خون تبدیل میشود، که میتواند موجب افزایش و سقوط انرژی شده که برای اضطراب و افسردگی مضر است . شما میتوانید نان برشته خود را داشته باشید اما فقط از نان دانه کامل استفاده کنید.


سس های کم شکر

سس های کم شکر
سس های کم شکر

احتمالاً باید بدانید که از مصرف برخی سس ها و ماریناد هایی که حاوی شکر هستند، و اغلب با عنوان شربت ذرت با فروکتوز بالا بسته بندی میشوند، اجتناب کرد. اما در مورد سس کم شکر یا بدون شکر چطور؟ بسیاری از این سس ها شیرینی خود را از آسپارتام و شیرین کننده های مصنوعی مرتبط دریافت میکنند که ارتباط مستقیمی با اضطراب و افسردگی دارند. مواد تشکیل دهنده آن ها را بررسی کنید، یا بهتر است سس خود را از ابتدا در خانه تهیه کنید.

سس گوجه

سس گوجه
سس گوجه

سس گوجه بیشتر از گوجه فرنگی تشکیل شده، درست است؟ خوب، بله، و شکر، مقدار زیادی شکر.دقیقاً در هر قاشق غذا خوری چهار گرم شکر وجود دارد. و نوع کم شکر آن دارای شیرین کننده های مصنوعی میباشد که میتواند با اضطراب و افسردگی مرتبط باشد. به جای آن، سس گوجه فرنگی خانگی را امتحان کنید.

قهوه

قهوه
قهوه

اگر به قهوه اهمیت ندهید، کافئین موجود در آن میتواند باعث ایجاد ترس و اضطراب در شما شود. همچنین میتواند خواب را سوزانده و هیچ کمکی به اضطراب و افسردگی شما نمیکند. ترک کافئین ممکن است باعث شود که احساس بدی داشته باشید. اگر فکر میکنید که ترک کافئین میتواند باعث مشکلات شما شود، کافئین را به آهستگی از رژیم غذایی خود کم کنید. اگر با ترک آن مشکلی ندارید، ترک قهوه میتواند به شما کمک کند که احساس افسردگی کمتری داشته باشید.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا
نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا، میتوانند ریتم عجیب قلب، اضطراب، و مشکلات خواب ایجاد کنند. به این دلیل که تعیین سطح کافئین بالا در این نوشیدنی های انرژی زا همیشه آسان نیست. این نوشیدنی ها اغلب دارای مقدار زیادی شکر یا شیرین کننده های مصنوعی هستند.

رویه خامه ای بر روی کیک و شیرینی (Frosting)

رویه خامه ای بر روی کیک و شیرینی (Frosting)
رویه خامه ای بر روی کیک و شیرینی (Frosting)

رویه خامه ای که بر روی کیک و شیرینی میگذارند تنها از شکر تهیه شده، درست است؟ خوب، بله، اما شکر همه چیز نیست. این رویه خامه ای علاوه بر شکر با حدود 2 گرم ترانس چربی تهیه میشود. هر دوی آنها به افسردگی مرتبط میشوند. گاهی اوقات از روغن هیدروژنه جزئی استفاده تهیه میشوند، که همچنین در غذاهای سرخ شده، خمیر پیتزا، کیک، شیرینی ها و کراکر ها استفاده میشود. اگر غذاهای پر چرب میخورید، از مواد غذایی با عنوان خوب مانند ماهی، روغن زیتون، آجیل و آوکادو مصرف کنید. آنها میتوانند روحیه شما را افزایش دهند.

سس سویا

سس سویا
سس سویا

این مورد تنها برای افرادی است که به گلوتن حساس هستند. علاوه بر نان، رشته فرنگی و شیرینی ها، گلوتن در غذاهای بسته بندی آماده، مانند سس سویا استفاده میشود. گلوتن میتواند اضطراب یا افسردگی ایجاد کند.

غذا های فراوری شده

غذا های فراوری شده
غذا های فراوری شده

اگر شما بیش از حد گوشت فرآوری شده، غذای سرخ شده، غلات تصفیه شده، آب نبات، شیرینی و محصولات لبنی با چربی زیاد میخورید، احتمال بیشتری دارد که به اضطراب و افسردگی مبتلا شوید. یک رژیم غذایی پر از فیبر و حبوبات غنی، میوه ها، سبزیجات و ماهی ها میتواند به شما در جلوگیری بشتر از اضطراب کمک کند.

دونات

دونات
دونات

همه به دونات علاقه دارند، یک چیز لذت بخش، که میتواند به بهتر شدن خلق و خوی شما کمک کند. اما این چیزی است که فقط شما میدانید، دونات ها دارای انواع مختلفی از چربی ها، آرد سفید با فیبر و جذب کم و مقدار زیادی شکر اضافه شده دارند.

خواندن 3009 دفعه

آخرین‌ها از کارشناس گروه تحریریه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.