دوشنبه, 10 ارديبهشت 1397 ساعت 06:51

عوامل آسیب قلب

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
عوامل آسیب قلب عوامل آسیب قلب

در ادامه میخوانیم: عوامل شگفت انگیز صدمه به قلب

دریافت آمار قلب

دریافت آمار قلب
دریافت آمار قلب

رژیم غذایی بد و کم تحرکی میتواند باعث آسیب به قلب شود. آمار زیادی از بیماری قلب وجود دارد که ممکن است از آنها آگاه نباشید. آگاهی از آمار قلب قدم هوشمندی برای کمک به سالم نگه دشتن قلب است.

مشکلات دهان

مشکلات دهان
مشکلات دهان

افراد مبتلا به بیماری های لثه احتمال بیشتری در ابتلا به بیماری قلب دارند. دلیل آن هنوز روشن نیست، اما برخی متخصصان فکر میکنند که باکتری لثه ممکن است به جریان خون انتقال یابد و منجر به التهاب رگ های خونی و سایر مشکلات قلب شود. هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که قرمزی یا درد در لثه، یا تغییراتی در دندان بوجود آمد، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

ساعت کاری

ساعت کاری
ساعت کاری

بر اساس گزارش از دانشگاه غرب در کانادا، کار در شب و یا ساعتهای نامنظم، خطر ابتلا به حمله قلب را افزایش میدهد. محققان میگویند که ساعت کاری بر ریتم روزانه بدن تاثیر میگذارد و فکر میکنند، ممکن است به قلب آسیب بزند. بنابراین، اگر روزانه به طور منظم تحرک نداشته باشید، باید اقدامات اضافی مانند: ورزش، تغذیه ، رژیم متعادل و دیدار با پزشک برای چکاب های منظم را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلب انجام دهید.

ترافیک

ترافیک
ترافیک

ترافیک باعث استرس میشود. تحقیقات نشان داده که یک ساعت درترافیک ماندن، شانس ابتلا به حمله قلب را افزایش میدهد. مکان هایی پر سر و صدا، مانند صدایی که در یک آزادراه میشنوید، با بیماری قلبی ارتباط دارد. با گوش دادن به موزیک ملایم میتوانید در طول مسیر آرامش داشته باشید.

یأسگی زودرس

یأسگی زودرس
یأسگی زودرس

اگر شما زن هستید و قبل از 46 سالگی دچار یائسگی شده اید، شانس ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در شما ممکن است دو برابر بیشتر از افرادی باشد که دیر تر به این آن دچار میشوند. کاهش هورمون استروژن، هورمونی با اثرات جانبی صحیح، ممکن است در بیماری قلب نقش داشته باشد. از پزشک خود بخواهید که عوامل بیماری قلبی (مانند کلسترول بالا) را در شما آزمایش کند.

خرناس

خرناس
خرناس

اگر شما به طور منظم در خواب خرناس میکنید به دکتر خود مراجعه کنید. ممکن است یک وضعیت جدی به نام آپنه داشته باشید. خرناس وقتی که راه هوایی شما به طور جزئی مسدود شود اتفاق میافتد و باعث میشود تا در تنفس خود مکث کنید. این اختلال با فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، سکته مغزی و نارسایی قلب مرتبط است. با درمان خرناس میتوانید به راحتی در خواب نفس بکشید و خطر ابتلا به بیماری قلب را نیز کاهش دهید.


هپاتیت سی

هپاتیت سی
هپاتیت سی

اگر عفونت کبدی دارید، به احتمال زیاد کلسترول و فشار خونتان پایین تر از افرادی است که این بیماری را ندارند، و همچنان خطر ابتلا به بیماری قلب در شما بیشتر است. محققان فکر میکنند هپاتیت سی ممکن است موجب التهاب سلول ها و بافت های بدن، از جمله کسانی که بیماری قلب دارند شود.

 
کمبود خواب

کمبود خواب
کمبود خواب

هنگامی که به طور معمول کمتر از 6 ساعت در شبانه روز استراحت میکنید، خطر ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول را افزایش میدهید. این باعث میشود که شما چاق شوید و دیابت بگیرید. (هر دو میتوانند به قلب آسیب برسانند) .این بدین معنا نیست که شما باید در طول روز بخوابید. هنگامی که بیش از 9 ساعت در روز، به صورت افقی و ایستاده صرف میکنید، شانس ابتلا به دیابت را افزایش میدهید.

ازدواج ناخوشایند

ازدواج ناخوشایند
ازدواج ناخوشایند

ازدواج مؤفق باعث میشود قلب شما شاد و سالم باشد. با توجه به مطالعات اخیر دانشگاه ایالتی میشیگان، بزرگسالان سالمندی که ازدواجشان مؤفق بوده، خطر ابتلا به بیماری های قلب در آنها نسبت به افرادی که مؤفق نبوده اند، پایین تر است. هنگامی که تحت تأثیر فشار در زندگی مشترک قرار میگیرید، احتمال بیشتری برای انتخاب رژیم غذایی بد، و چیزهایی دیگری که ممکن است باعث ایجاد صدمه به شما شود دارید. همچنین هورمون استرس ممکن است تأثیر منفی روی قلب شما داشته باشد. بنابراین اگر ازدواج شما خوشایند و مؤفق نیست، به روانپزشک یا مشاور خانواده مراجعه کنید.

تنهایی

تنهایی
تنهایی

هنگامی که با فردی که به او علاقه دارید وقت میگذرانید، میزان استرس در شما پایین آمده و به افزایش فعالیت خود کمک میکنید. ممکن است افرادی که تنها هستند به بیماری قلبی دچار شوند. اگر شما به خانواده یا دوستان خود نزدیک نیستید، میتوانید از حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه نگهداری کنید. صاحبان سگ ممکن است، سلامت قلب بهتر و زندگی طولانی تری داشته باشند.

اضافه وزن

اضافه وزن
اضافه وزن

اضافه وزن برای قلب شما مضر است، اما چربی های اطراف قلب به طور متوسط خطرناک تر از اضافه وزن شما هستند. ممکن است بدن باعث ایجاد هورمون و سایر مواد شیمیایی شود که میتواند فشار خون را افزایش دهد و اثرات بدی بر رگ های خونی و کلسترول داشته باشد. اگر شما زن هستید و دور کمر شما بیش از 35 اینچ و یا اگر مرد هستید و دور کمر شما 40 اینچ است، با پزشک خود درباره رژیم غذایی و برنامه ورزشی صحبت کنید. تحقیقات نشان میدهد که یوگا و تمرینات ورزشی شدید و کوتاه، راهی عالی برای نابودی چربی شما هستند.

تماشای مفرط تلویزیون

تماشای مفرط تلویزیون
تماشای مفرط تلویزیون

افرادی که مدت زمان زیادی را در مقابل تلویزیون میگذرانند، از افرادی که زمان تلویزیون خود را محدود میکنند، احتمال ابتلا به مشکلات قلبی بیشتری دارند. هر ساعتی از روز که تلویزیون تماشا میکنید، حدود 20٪ ریسک ابتلا به بیماری قلب را در خود افزایش میدهید. احتمالاً دلیل آن کمبود فعالیت شما است، که با مشکلاتی مانند فشار خون بالا ارتباط دارد.


ورزش طولانی و سخت

ورزش طولانی و سخت
ورزش طولانی و سخت

ورزش برای قلب شما عالی است. اما اگر خارج از فرم هستید، سعی کنید به آرامی شروع کرده و استقامت خود را افزایش دهید. هنگامی که ورزش بیش از حد طولانی و یا بیش از حد سخت انجام میدهید، ممکن است که در معرض خطر حمله قلبی و مشکلاتی که تحقیقات نشان میدهد قرار بگیرید. اگر مطمئن نیستید که ورزش برای شما ایمن است با یک ورزش ملایم مانند راه رفتن شروع کنید. اگر خطر ابتلا به بیماری قلبی را دارید، با پزشک خود صحبت کنید و در هنگام ورزش از یک مانیتور قلب استفاده کنید.

خواندن 98 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 01 خرداد 1397 ساعت 06:42

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.